Boka Lokal


Hur man bokar lokal


Vill du boka en av våra lokaler? Boka genom att ringa lokalansvarige på respektive nummer berorende på vilken lokal man vill boka. Får man inget svar kan man skicka ett sms så kommer den ansvarig att hör av sig så fort den har tid.


Ulla-Britt, lokalansvarig för Batterilokalen: 072 230 08 77


Ulla-Britt, lokalansvarig för Cylinderlokalen: 072 230 08 77



Vill du ta dig en titt på hur lokalerna ser ut,se vad som verkligen finns och fråga frågor, hör  av dig till lokalansvarige för att boka en tid.



Bord och Stolar 


Vill du bara boka bord och stolar? Hör av dig till lokalansvarig via telefon.

Vad finns det att boka och vad kostar det ?



  • Batterilokalen
  • 200kr / dag
  • Cylinderlokalen
  • 200kr / dag
  • Bord och stolar
  • 100kr / dag , oavsätt hur många

Cylinderlokalen info


  • Porslin (glas, tallrikar, bestik, m.m.) för 18 personer
  • 5 st bord
  • 18 st stolar
  • 1 Barnstol
  • Pentry, utan spis
  • Kyl
  • Micro



För mer information och detaljerad inventarielista kontakta Lokalansvarig

Ordningsregler för lokalerna


ALLMÄNA BESTÄMMELSER vid hyra av Lokal


  1. Lokalen få endast hyras av personer som är över 18 år och är hyresgäster hos Willhem Kallhäll AB.
  2. I lokalen råder rökförbud och pälsdjur får ej vistas i lokalen.
  3. Det är inte tillåtet att använda lokalen för någon form av kommersiell aktivitet
  4. Övernattning får ej ske i lokalen ej heller matlagning – endast varmhållning.
  5. Hyrestagaren ansvarar för den allmänna ordningen i lokalen och de inventarier som finns enligt inventarielistan. Därutöver förbinder sig hyrestagaren att befinna sig i lokalen och att tillse att kringboende inte störs av aktiviteten i lokalen, t.ex. högmusik. Om störningar i samband med aktiviteten har rapporterats betalas kostnader för Störningsjourens utryckning av den som har tecknat kontraktet för att disponera lokalen.
  6. Följande uthyrningstider gäller för lokalerna:

08.00 – 24.00. 

Tystnadsregler:  Efter kl 22.00 ska hänsyn tas. Med andra ord ingen hög musik, inget slående i dörrar samt att rökare håller ljudnivån låg utomhus. Klockan 24.00 ska det vara släckt och låst.

  1. Hyrestagaren ansvarar för eventuell skadegörelse som kan uppstå i lokalen eller på inventarier i samband med förhyrningen. Uppkommen skada skall ersättas till fullo. Hyresgästföreningens försäkring gäller inte vid denna uthyrning. Hyrestagaren förbinder sig att ha egen gällande hemförsäkring.
  2. Hyresgästföreningen tar inget ansvar för tillhörigheter som förvaras i lokalen.
  3. Hyrestagaren ersätter byte av lås om nyckel förloras under hyrestiden.
  4. Nyckeln till lokalen skall återlämnas enligt överenskommelse och i samband   med en gemensam besiktning av uthyraren.
  5. Lokalen skall vara återställd och städad innan nycklarna återlämnas. I städningen ingår följande: avtorkning av bord och stolar, sopning och våttorkning av golv, disk av husgeråd, städning av kök och toalett, tömning av papperskorgar, omhändertagande och borttransport av eventuella sopor, samt att åtgärda eventuell nedskräpning utanför lokalen.  Lämna lokalen som ni själva vill finna den = ren och prydlig.
  6. Informera styrelsen om någonting gått sönder.
  7. Om städningen inte sker enligt ovanstående föreskrifter har uthyraren rätt att behålla erlagd deposition. Detsamma gäller om hyrestagaren inte följer övriga allmänna bestämmelser.
  8. Hyra för lokalerna:

Batterigränd                                 200:-/dag

Cylindergränd                              200:-/dag

Deposition för båda lokalerna    500:-   

 



IMG_0376
IMG_0372
IMG_0374
IMG_0371
IMG_0377
IMG_0373
IMG_0375
IMG_6176
IMG_6175
IMG_6174
IMG_6190

Batterilokalen info


  • Porslin (glas, tallrikar, bestik m.m.) för 30 personer
  • 11 st bord
  • 30 st stolar
  • 2 Barnstolar
  • kylskåp med frysfack
  • Pentry, utan spis
  • Diskmaskin


För mer information och detaljerad inventarielista kontakta Lokalansvarig

Batteri1
Batteri2
Batterilokalen ombygg
Batterilokalen ombygg1
IMG_0154
IMG_6474